Friday, January 15, 2010

News Feedlah Juga

Busy busy busy. Tu definisi untuk perkataan "tingkatan 5" di sekolah saya. Meetings and so on. Belajar pun kadang-kadang tak dapat sebab lebih mengutamakan kerja rumah.
Baru sedar bahawa persekolahan baru sahaja mencapai 2 minggu. Tapi busy mengalahkan PM bak kata classmate saya tu.



POSITIVES
Minggu ni rasa macam, er, penat, demam, selesema, cakap pun dengan suara sengau. Tak kesian ke kat Anwar? Ada sesiapa nak bagi ubat? Oh tidak. Tak mahu ubat. Mahukan pencegahan.
Seronok, luang masa dengan kawan-kawan di sekolah. Fyi, kawan-kawan di tingkatan 5, 70% kini menetap di asrama. Sobs. So, no Ilham, no Danial. *eh, kenapa letak kat positip pulak?
OK, minggu ni tiada latihan debat. But tu bukan 100% positif ya Mr Presiden Khair. Hee.

NEGATIVES
Meetings yang memenatkan.
KEM KEPIMPINAN KRS yang membebankan kami yang sedang giat bersukan, dan diadakan ketika para pelajar asrama menjalani hari 'outing' mereka. Kesian 'orang' tu.
Apa lagi? Oh, tentang pelajar tingkatan satu yang menguji kesabaran. 4 orang tak lepas lempar cakera. Tetapi dengan kesabaran aku, Mus, Wan, Amir dan Musa, berjaya menjadikan 3 daripada mereka lepas. Mendua tuu.
Lagi lagi? Oh yeah. Homeworks. Banyak, sangat. Takpa takpa, aku siap dah semuanya.
AJL? Hujan kalah, monitor AG disfunctional, kick drum milik Am lari 4 bar. Aku pun tak faham, tapi surely korang pun dengar kan gitar AG tak kuat? Haa tu la maksud dia.

RENUNGAN
Ada dua beranak, mak dan anak. Pergi KD Mall. Mak boleh tahan bergaya. Blouse, tudung paras-paras dada gitu, berseluar. Anak tee dan jeans. Jalan-jalan, makan-makan. Tiba jam 1.15.
"Mak, dah azan la."
"Ha ah la. Aiman pergi la solat dulu, mak tunggu."
"Haik, mak tak solat sekali?"
"Mak solat kat rumah je la. Taknak la guna telekung surau. Bekas orang guna."
"Kalau gitu kenapa tak solat je? Kan boleh je."
"Mak tak tutup aurat penuh. Tudung mak tak cukup labuh ni haa. Stokin pun takdak nak. Handsock pun tak pakai."
"Kalau gitu kenapa tak tutup aurat?"
"....."

Ehem : Aurat tu ada ke penuh atau tak? Bukan aurat tu satu ketetapan je ke?
Apa-apa pun sebelum ambil positif atau negatif cerita ini, fikir dulu. 

OK cukup-cukup. Before off to kem kepimpinan for 3 days ni, aku nak share sikit gambar-gambar AJL daripada contact-contact mahal aku kat Facebook :)

Ahh, gambar bersepah la. Pandai-pandai la. Aku choose Hujan je. Weekk :P























8 comments:

+akufobia+ said...

omen.merah padam beb mak kalau macam tu punya kena.bagus.

kasut_putih said...

Prevention is better than cure.

nurain rodze said...

woa .

nhadirah said...

mak aii,noh hensem gleXD

~Khair....ani! said...

haaa,..tu yg x thn dgr tu..

lanun terlampau said...

duduk la asrama
boleh berasmara
macam aku buat

nwa said...

achap, ok tak citer buatan tu?

nwa said...

dira, aku tahu. kau gila kan tgk tu?

lanun, kau gila? gila?