Wednesday, June 10, 2009

Cherita 5 Hariku


Salam Bicara, Salam Blogging


Ahamdulillah
Tamat juga kursus tu..
Kursus?
Kursus pemeringkatan leftenan muda, staf sarjan, dan sarjan KRSM 09.
Aku rase happy gila sebab kontinjen aku semua (lelaki) lulus dengan cemerlang termasuk staf sarjan kecuali sorang.
For the second time, I met Tuan Azrul yg orang sebut2 tu.
For the first time, aku nampak and dengar tuan tu puji baik sekolah aku/kita.
And then someone told me sebabnya, sarjan n staf yg lepas2 have got his trust on SMIH JB.
Bangga gak aku dengar.
Bangga sangat.

1st day,
Arrival.
Registration.
We changed clothed to nombor 4 yang smart tu.
Assembly depan kolam udang yang orang banggakan untuk lompat tu.
Pilih ketua.
Konflik.
Takde orang nak step out.
They were Anep, Zaifah, Qatadah, Irsyad and Me.
I stepped out both confidently and afraidly.
Survey camp base.
Makan (mesti).
Berlatih kawad and BaSeD (KRS laen takde ni).
Solat maghrib n isyaa', nyamuk die macam manusia. Banyak gile.
Malam kuliah at dewan cina.
Balek tido. Tak bangun hirasah (bangun malam).

2nd day,
Subuh.
Assembly.
pastu ape?
Training takkan habis sampai 3rd day.
Maghrib n isyaa' as before and so on.
My empire began.
Kuliah ngan Tuan Azrul.
Was a worrying nite.
Tuan kate team yang takde dokumen takleh tauliah.
Aduss.
Kitorang taktau a single damn thing about that.
Done.
Melapor kat tuan dengan cuak. Bertentang mata sape tak cuak.
Tido.
Dengan unimageable nitemare.

3rd day,
Hari kemuncak.
Assembly.
I became main penghulu.
Agak be/angang di depan.
My empire ended.
1st ujian BaSeD.
Ada orang tu asyik jadi lauk Tuan Amnan je.
2nd ujian kawad.
Walaupun orang tu tak datang, personally, aku rase die punye arahan lagi tepat walaupun tak kuat.
Maghrib and isyaa', malas da nak cakap camne.
Kuliah ngan Tuan/Ustaz Rofadzlin.
Die persoalkan siape yang pilih penghulu malam tu.
Means??
Tido.

4th day,
As usual.
Orienteering took place.
Mula2 smart.
Then I felt like surrenderring.
Hampir-hampir terhilang harapan.
Thanx to Iqbal for giving me hope.
Tiba.
Patutnye kumpul kul 3.
Kami kumpul kul 3.03.
Da la panas.
Suruh pumping knuckle.
Apsal la tak rendam je??
Petang inspection 'mengejut' daripada Tuan Azrul.
Kami pikir kami sudah abes : perangkap.
Nasib Anep debator.
Bule ayat2.
Puan Muszainee sindir silently ''pelega lagi''.
Tuan kate,
''bagus, saya nak outfit terbaik dari Hidayah JB, esok tauliah buat betul-betul''
Hatku melonjak secara senyap.
Anep masih x percaya yang kami dah siap dokumen.
Nite went on.
Malam Gala went on successfully.


5th day,
Pagi amat lewat.
Kami bangun kul 6.15.
Nasib sempat semua.
We dressed smartiesly.
Went to dewan cina, again, for rehearsal, and pentauliahan.
It was such nervous and boring hours there till we got our certificate in our hands.
Balik camp base.
Packing, bas dah sampai.
Damn.
Beg plastik handphone tak kutemui.
Risau melanda budak-budak lelaki dan guru-guru.
Setelah 15 minit, aku naik bas.
Ustazah bagi beg.
Aduss.
Aku terbuat something mad.
Aku jerit kegeraman kat dak-dak pompuan.
Dah lupakan.
Tapi masalahnya aku tak dapat bergambar ngan semua orang.
Geram.

Out of D'Amir Chalet,
Singgah umah makcik Fariza tu.
Aku makan macam nak meletup perut.
Jakun pula tu.
Pastu singgah terminal jeti.
Aku, Wan, Farid and Zahin beli 2 helai t-shirt sorang kecuali Zahin je, tak silap.
Balik.
Bas punya la slow.
2 jam baru je sampai ulu bernam.
Aduss, dekat je tuh.

Arrival at school,
Arrival at 1.30a.m something.
Then, good night.

6 comments:

Anwar said...

test komen. boleh.

icap laa said...

byk gmbr dude?

Anwar Husaini said...

xde r.. bnt bgg. haha.

nabilroslizar said...

assalamualaykum bro... wah.. siap mcm tulis diary lak.. haha... bagus2.. hafal sume ape yg jadi.. usya2 gak blog ana.. www.nabilroslizar.wordpress.com.. -NABIL (SMAH,IPOH)

call me...shanks said...

semangat nye...bangga nie kalo tuan azrul nampak..haha

Anwar Husaini said...

hek eleh.. mane de zam..